Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica - 31 mars 2012 12:16

Hallå där :)

 

Hoppas ni mår bra :)! Helgen är i full gång och jag har arbetshelg, men det känns okej.

Har det riktigt lugnt på jobbet för tillfället, och det tycker jag att vi ska ta vara på, istället för att gnälla.

För vi har haft extremt jobbiga perioder på jobbet när man känt att man hellre skulle hugga av sin ena arm än att gå dit.

 

Som sagt så gjorde jag och Josefine ett premiärbesök på nyöppnade Leos lekland här i Eskilstuna igår.

Karla, Evelina & lille Justin gjorde oss sällskap. Det var riktigt trevligt. Var lagom lite folk. Perfekt att åka på en vardag när de flesta andra jobbar.

Vi käkade lunch där,fikade och barnen lekte. Sen åkte jag och jobbade. Karla tog med Josefine hem, hon fick vara hos dem tills Danne kom hem.

 

Ikväll blir det också kvällspass. Tar med mig vår kära hund idag:) Får se vad de tycker om det...:)

Hoppas hon sköter sig bara :-).

 

Önskar er alla en härlig helg :) !!

Av Jessica - 30 mars 2012 16:00

har haft en trevlig eftermiddag på Leos lekland som öppnade idag:-)! väldigt fint och barnen hade skoj :-)!

 
Av Jessica - 30 mars 2012 09:09

Tjingeling :)


Har ni sovit gott? Jag har sovit som en prinsessa :)

Idag är ledigheten slut,blir jobb ikväll. Jag jublar inte direkt, men det är bara att göra vad man måste:).


Nu på förmiddagen ska jag och lillskruttan åka till Leos lekland som öppnar i Eskilstuna idag ;). Vi ska dit

med vår granne Karla och hennes barn Evelina och Justin.Evelina är en av Josefines bästa kompisar och de går i samma klass :).  Sen ska Josefine följa med dom hem när jag börjar jobba. 


Nu ska jag fixa mig i ordning lite, och så ut med hunden.


Ha en bra dag    

Av Jessica - 29 mars 2012 11:35

Känner mig rätt så vilsen i jobbdjungeln. Vad vill jag göra?

Har ändrat mig tusen gånger, har haft lika många ideeér och planer, och sen ändrat mig igen!

Det enda jag med största sannolikhet VET är att jag vill byta jobb. Jag vill inte vara kvar där jag är nu.

Jag vill ha ett arbete som ger mig något, nåt som jag trivs med, som jag är glad och stolt över.

Här är en lista på några av de saker jag har funderat kring att bli:


-Polis

-Ambukanssjukvårdare

-Kriminalvårdare

-Väktare

- Personlig assistent

-Jobb på sjukhusets akutmottagning

-Socionom

-Personlig tränare/träningsinstrukör

-Fritidspedagog/förskolelärare


Och just nu vet jag inte alls. Bra va;-)! Men jag kämpar på med mina studier och försöker bestämma mig under tiden :)


   

Av Jessica - 29 mars 2012 08:47

Goodmorning sunshines :-)!


Hoppas att ni har sovit gott! Jag sov som en prinsessa,skönt ! Har varit underbart att få

vara ledig 2 dagar. Men skulle gärna vara ledig några dagar till, eller veckor... eller månader ;-).

Igår fick jag lite oväntat besök av min fina vän Sara och hennes lillkille Vincent:-) Alltid lika roligt att ses!

Vilken tur att jag hade städat lite på förmiddagen då, nånstans kanske jag kände på mig att jag skulle få besök :).Vi fikade och pratade en massa som vanligt :) ! Det gjorde min dag :) ! Sara kom med goda

nyheter också. Ett av mina favoritband kommer till Sverige i höst !!! Som jag har längtat. Självklart ska vi gå, eller hur Sara:-)!!??


Som sagt så är jag ledig även idag. Min dag ser ut så här:

Nu:Göra mig i ordning lite.

Om ett tag : Hämta barnens farmor och åka till Kyrkan där Jesper har påsk-spel kl 10:00. Roligt:)!

Efter det: Hem och plugga engelska

Senare: skjutsa barnens farmor till Skiftinge VC.

sen: Hämta barn från fritids.


Däremellan ska förstås hunden rastas lite....:)


Ha en underbar dag! Bjuder på en underbar låt som jag diggar massor :-)!


Av Jessica - 27 mars 2012 10:58

Den här underbara låten med Nickelback tröttnar jag aldrig på !

Den är rätt gammal,men  sjukt skön och dessutrom mycket tänkvärda ord. 


Av Jessica - 27 mars 2012 08:51

Godmorgon !


Så var barnen ivägskjutsade till skolan, jag har druckit morgonkaffe och läst lite tidning och varit ute en sväng med hund. Mycket längre än så har jag inte kommit. Igår gjorde jag upp storslagna planer på allt jag skulle hinna med idag.Det skulle tränas, det skulle långpromeneras, det skulle fixas med ansökningar till fler kurser med start

snart, det skulle städas och grejas. OCH så ska jag till jobbet kl 13.00

HELL.NO


IGÅR fick jag också en rejäl tankeställare.

En kär arbetskalloga till mig meddelade igår att hon blir sjukskriven pga depression,hon har gått käpprakt in i väggen ! HON, den starka, den alltid glada och positiva, hon som alltid är överallt och ingenstans, driftig så in i bomben.Tanken hade inte ens slagit mig att hon skulle braka ihop.

Hon är tyvärr inte den första, långtifrån den sista heller.


Detta kom som en käftsmäll rakt i nyllet. Face the fact. Man kan inte hinna med allt på en och samma gång!!

Varför ska vi vara så förbannat duktiga jämt?

Dygnet har bara 24 timmar. Livet är för kort för att stressa runt i jakten på duktighetspoäng hela tiden.

Jag tror att detta tyvärr är typiskt kvinnligt. Vi ska hela tiden prestera och göra en massa saker. Men till vilken nytta? Vem tackar dig när  du brakar in med pannbenet rakt in i väggen ??


Detta kunde ha varit jag. Det kunde ha varit vem som helst av oss.

Vad gör det , på riktigt, om du inte har hunnit dammsuga idag?

Vad gör det om träningen uteblev idag?Det finns en morgondag också.

Vad gär det om du sitter hemma och har "sex and the city"-maraton i soffan, utan att ha lyft ett finger en ledig dag?


Från och med nu ska jag börja tänka mig för. Prioritera bara det som är viktigt,resten kan man ta en annan gång.


Ta hand om er!

  

Av Jessica - 26 mars 2012 11:55

Tjeeenis!


Nu är betygssamtalet (naturkunskap) avklarat och den är färdig. Skönt! SOM jag har kämpat

med den förbaskade kursen.


Tänkte att jag nu lägger upp min träningsplanering för veckan,har planerat lite utefter hur jag jobbar och så:


Måndag:

Långromenad med hunden (avklarad)

Styrkeövningar hemma .Plankan, sidoplankan,utfall,armhävningar.(avklarat!)


Tiudag:

Morgonpromenad 30 min

Cardio och styrkepass hela kroppen på Gym.1 timme



Onsdag:

Powerwalk 30 min

Långpromenad med hunden.1 ½ timme.


Torsdag:

Gymet på morgonen. 1 timme

intervall walking/running 30 min


Fredag:

Powerwalk 40 min

långpromenad med hund 1½ timme.


Lördag:

Långpromenad 1  ½ timme

Powerwalk 40 min.


Söndag:

Vila. Endast promenad.


Viktigt att man inte kör styrketräning varje dag, åtminstone inte samma muskelgrupper. Musklerna behöver 48 timmars återhämning .Däremot går det bra att köra konditionsträning varje dag.



Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards