Alla inlägg under oktober 2013

Av Jessica - 23 oktober 2013 18:43

Idag har jag jobbat för första gången på några månader. Gick bra och var faktiskt rätt kul att jobba:).
Fast saknat min bebis förstås! Jo de andra barnen också,men de är ju i skolan hela dagarna så det blir ju inte nån omställning på samma sätt med dem.

Var inte ens trött i morse när klockan ringde:). Hämtade upp Anna kl 06.15 Vi samåkte idag.
NU är jag trött däremot. Lär somna gott ikväll så fort jag får chansen:).

Nu är Josefine på simskola. Hon åkte med Meja och hennes mamma nu. Vi turas om varannan gång med att ta med båda tjejerna.

Imorgon jobbar jag kväll. Börjar kl 16. Skönt:)! Sen blir det ytterligare 3 arbetspass innan nästa lediga dag :).

Av Jessica - 21 oktober 2013 14:18

Hej hopp,så blev det ny vecka!
Det går ju undan här.

Helgen gick som vanligt fort.
Igår var vi hos Sara och Christian hela familjen och hälsade på:). Lika trevligt o mysigt som alltid<3!!
Sen på kvällen hälsade vi på hos svärföräldrarna lite. Flickorna badade lite.
Fast i olika omgångar. Josefine tycker ju det är så jobbigt att bada med lillasyster..;).

I lördags var jag och Jesper på bio och såg "Lassemaja-Von broms hemlighet". Mysigt med tid för bara honom en stund:) o filmen var helt okej :).
På kvällen var Danne hos Micke och umgicks lite och drack lite rom. Jag o barnen åt pizza,såg på film o myste :).

Av Jessica - 18 oktober 2013 08:13

Godmorgon!
Idag vaknade vi upp till vinterväder.
Ja redan..suck. men detta smälter ju bort snart. Men känns tidigt för snö nu.
Blåser rejält ute också. Men Josefine blev överlycklig då hon fick inviga sin nya vinterjacka :)!

såå.. det var väderleksrapporten för idag:)

Så blev det fredag. I veckan har inte mycket hänt, då Jesper har varit hemma från skolan. Har varit hemma jag med och gjort honom sällskap.
Igår var Anna här och hälsade på en sväng:)
Och i onsdags hade vi besök av bästa Sara och lille söta Douglas?.

Jag ,Jesper o Julia tar nog en promenad till svärmor idag :).
Ha en fin dag alla !!?

Av Jessica - 14 oktober 2013 09:08

Godmorgon!


Nu har min sista mammaledighetsvecka inletts. Har lite blandade känslor inför jobbstart.

Ska bli kul att träffa kollegorna igen och skönt att komma in i jobbrutiner, samtidigt som jag väldigt gärna hade velat vara hemma ett tag till.

Ska väl tvätta upp mina jobbkläder och så också inför jobbstart.


Har hört också att Kjula förskola inte kommer starta några nya inskolningar  i januari/februari pga att de har fullt med barn. Så jag får söka till den privata förskolan som öppnar här i Kjula i November. Visst, det är i kyrkans regi, men kan ju bli hur bra som helst ändå. I annat fall står vi kvar i kön till Kjula förskola, så får man bara byta sen.


Nu ska jag snart se på Våra bästa år ,får passa på när lillflisan sover.

Hoppas hon sover ett tag nu, för det behöver hon.



Av Jessica - 13 oktober 2013 21:00

Helgen gick som vanligt fort.
Igår var vi till Strängnäs på Strängnäs marknad och sen hem till Therese och hälsade på en stund. Barnen var ute i en lekpark där och tydligen hade Jesper gjort illa sig där på nån grej. Men ingen av barnen nämnde nåt om det o jesper var som vanligt.
Sent på kvällen sen kom han och sa att han hade jätte ont i svanskotan o berättade att han hade slagit i där i lekparken. Tänkte att det nog går över till nästa dag men han hade lika ont idag, så Danne åkte upp till akuten med honom. Det visade sig att det var brutet :( ! Stackarn !!! Han fick citodon som han ska ta mot värken. Men frakturen gör dom inget åt, det kommer självläka inom några veckor .
Lider med honom..stackarn!! Hoppas han blir bra snart!

Barnens kusin Tova har sovit här inatt. Gick bra den här gången. Tjejerna sov jätteduktigt o Tova vaknade inte en enda gång, som hon brukar göra. :)

Imorgon är det simskola för Josefine igen.
Hon har längtat :)! 2a veckan nu och hon gillar det verkligen .kul att se hur de verkligen är motiverade att lära sig simma. Hon o hennes bästis Meja går i samma grupp. Jag och Mejas pappa bestämde förra gången att vi turas om att ta med båda tjejerna. På måndagar tar vi med oss Meja till simskolan o på onsdagar tar de med sig Josefine:). Då slipper båda åka 2 ggr i veckan. Då blir det ju bara 1 gång var :).
Där var vi rätt smarta tror jag :)!!

Ikväll ska vi ge serien "orange is the new black" en chans ,har hört att den ska va bra.

Natti natti på er!:)

Av Jessica - 2 oktober 2013 19:47

I förmiddags var mina fina vänner Sara och Christina hos mig på "kafferep" :). Mysigt o mycket trevligt :)!!

Sen på eftermiddagen när jag hade hämtat Josefine från skolan,var vi ute en stund och gungade. Så fint väder idag ute. Inte särskilt kallt heller. Då är hösten som bäst:).


Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards