Alla inlägg under augusti 2012

Vab

Av Jessica - 30 augusti 2012 14:36

Idag är jag hemma med Josefine och vabbar. Anledningen är att hon inte alls var kry igår. Fick hämta

henne från skolan kl 11 , hon hade huvudvärk och mådde illa. Var allmänt hängig på kvällen också.

Mådde dock bra en stund på em då vi åkte och handlade nya skor till barnen.


Josefine var hemma en stund på dagen med sin pappa (han jobbar kvälls och nattpass) medans jag var till tandläkaren med Jesper och sen var jag hos Christina en stund. Träffade Christina och Sara:) Vi firade Christina som nyligen fyllde

30 år :). Christina bjöd på käk från grillen och så fick hon presenten av oss :).


Idag har Josefine varit pigg igen. Vi har varit och handlat lite på Ica Maxi och så ner på stan en sväng.

Köpte nya gummistövlar till Josefine, sen köpte vi med oss mat hem från Mc donalds till mig,Josefine och Danne.


Nu har Danne åkt till jobbet. Snart ska jag och barnen + hunden promenera bort till Dannes föräldrar.


Av Jessica - 28 augusti 2012 16:40

Tisdag och ännu en arbetsdag avklarad :)

Jesper har en kompis här och Josefine är ute och leker med sin kompis My.

Ska strax börja med middagen, men först ut med hunden lite.


Idag blev det bestämt att vi ska åka till Sätra Brunn på spa med jobbgänget i september:) !

Kul !! Några på jobbet ville att det skulle inkludera övernattning, men chefen sa nej, så det blir över dagen bara.

Men jag sover helst hemma, så mig gör det ingenting alls :).


Imorgon är jag ledig, skööönt :-) !!


Nu ska jag ut med hårbollen ;-) !

Av Jessica - 27 augusti 2012 16:35

Måste ju bara dela med mig av (just nu) världens skönaste låt :)!!


Av Jessica - 27 augusti 2012 16:27

Måndag betyder ny vecka och nya möjligheter :)!


IDAG har jag jobbat 7-16. Stackars Josefine var riktigt trött när jag väckte henne i morse.

Jag likaså, men piggnade till något i duschen.


I fredags var jag och Daniel på bio och såg Snabba cash 2. Den var bra, men nu undrar man ju när

"Snabba cash 3 " kommer, den hade ett så märkligt slut. Mer säger jag inte, ni får se själva :) !

Mysigt att komma iväg lite själva utan barn.

Får passa på att ha lite tid med varann nu innan bebisen kommer, gissar att det blir dåligt med sånt sen ;-).


I lördags var jag och barnen iväg till Örebro och hälsade på fina Sara   .

Vi åt tacos hos henne och fikade på goda kakor som hon hade bakat :)

Senare åkte vi en sväng till Marieberg köpcentrum och kollade runt lite och fikade ännu mer ;-).

Fick med mig massor med babykläder och annat som jag ska få låna av henne. Tack snälla :)!!!

Runt kl 17:30 bar det av hemåt. En riktigt bra och mysig dag :)!!

Danne var iväg på Tatueringsmässa i Stockholm då, så det passade ju bra med en heldag att åka till

Örebro och umgås lite med Sara och lillprins bus :) .


Nu börjar det kurra lite i magen. Ska fixa lite middag nu :) !


Ha en fin kväll !!

Av Jessica - 24 augusti 2012 15:18

Äntligen fredag :) Idag har jag varit ledig och är även ledig hela helgen, skönt:-) !

Idag under dagen har jag vilat lite, plockat lite här hemma och så var jag iväg med hunden och fick hennes klor

klippta. Stackarn, var så rädd , men det gick bra och hon märkte att det inte var så farligt alls:).

Sen handlade jag lite innan det var dags att åka och hämta kidsen från skolan.Jesper slutar också tidigt på fredagar,

skönt för honom :)!


Ikväll ska jag och älskling på bio och se "Snabba cash 2 " . Blir mysigt :-) !


 



Igår var jag och barnen och hälsade på Sirpa en sväng efter jobb och skola. Trevligt trevligt:)!

Men där började jag snora och nysa nåt så fruktansvärt! Tror att det är pga hennes katter. Nu hade hon ju skaffat en till katt.

Har aldrig tidigare varit allergisk mot katter, men nu på senare år har det tydligen drabbat mig.

Var samma visa när jag hälsade på en annan kompis för ett tag sen som hade katt. Ett kopiöst nysande och

näsdropp fick jag då med. Synd.. vad ska man göra?

Kanske hjälper o ta nån allergitablett innan man hälsar på dessa vänner. Reagerar inte alls lika starkt mot alla katter, bara vissa.


Nu ska jag fixa lite här och sen göra mat :)


Hoppas ni får en trevlig fredag :)!


Av Jessica - 22 augusti 2012 08:17

Onsdag idag och ikväll blir det jobb igen efter två dagars ledighet.

Nu på förmiddagen tänkte jag bara ta det lugnt, göra saker och ting här hemma i min egen takt och sen bege mig till jobbet.

Imte ofta jag tar mig tid att bara vara. Men det behöver man ibland, annars kör man slut på sig själv.


Igår var vi som sagt på ultraljud,underbart att få se det lilla livet :-) !

Efteråt träffade vi Sara, lille Vincent och Saras mamma på stan och lunchade ihop på Hurtigs, vilket var mycket

trevligt :)! Saras mamma är himla snäll. jag gillar henne :).

Kul att ses en stund och prata lite. Även om det bara var över en lunch :) Men på lördag ses vi ju igen !


Sen var det dags att åka hemåt till hunden. Efter en stund hämtade jag Josefine och hennes kompis Meja från skolan, som skulle följa med Josefine hem igår. Tjejerma hade kul och lekte ihop.

Efter ett tag dök Anna upp på kaffe, och lite senare även Jocke & Ann-Marie och deras barn. Så man kan säga

att det var fullt hus här ett tag :-).


Ska nog ta mig an disken nu och sen gå en sväng med hunden.


Ha en fin onsdag :)!



Av Jessica - 21 augusti 2012 15:24

Idag har vi varit på ultaljud och sett vår lilla skrutt för första gången :-)

Liten låg där och kikade på oss och sprattlade , så mysigt   .

Könet kunde de inte se tydligt, men inget som hägde och dinglade iaf, så allt tyder på att det är en liten tjej där inne :-).

Kan lika väl vara en pojke också. Spelar absolut ingen roll, båda är lika välkomna :) !

Huvudsaken är att det är friskt och mår bra !


Här ska ni få se lillskrutt!

På den översta bilden ligger den med ryggen uppåt och huvudet åt höger :)

På den nedre bilden ser man ansiktet från liggande positition, ögon, en liten näsa,mun och en haka :-)

MYS   


   

Av Jessica - 19 augusti 2012 15:59

Nu har jag jobbat klart för denna helg, skönt att helgen är över :)

Har gått bra att jobba, bara det att jag haft ont i huvudet, muskelvärk och känt mig förkyld och risig i några dagar nu.

Idag har det känts lite bättre.


Imorgon börjar kidsen skolan :) ! Sonen början i 4:an. Tänk redan mellanstadiet !

Och lillflisan börjar i 1:an :) ! Är ju inte klokt vad tiden går snabbt


Nu ska jag vila lite, ha en fortsatt bra söndag:) !


KRAM på er!

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards