Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 26 september 2011 19:32

Helgen gick fort i vanlig ordning. Fick faktiskt lite nytta gjort hemma. Rensade förråd och ett par byrålådor som var fulla med shit. Igår var vi också på säsongens sista besök på parken zoo. Första gången man fick se lejonungarna.Söta var dom :).


Idag har jag jobbat som vanligt.

Josse-gumman har varit hemma från skolan idag. Hon har hostat som tusan inatt och är allmänt hängig. Imorgon är jag hemma med henne. Stackars gumman :(.


Nu ska jag snart lägga barnen. Ha en trevlig måndagkväll  .


KRAAM      


Av Jessica - 21 september 2011 11:13

Här är det full fart hela tiden känns det som. Jobbar och pluggar och är med familjen . Det är det största delen av min tid går till just nu. Vill ju hinna träffa vännerna och göra roliga saker också, men tyvärr är det det som bortprioriteras just nu eftersom dygnet bara har 24 timmar :/.

Ursäkta, men om man både jobbar och pluggar så har man fan inget liv.

Men jag ska inte sticka under stol med att jag faktiskt tycker att det ör rätt roligt med skolan också :)

Måste ta nån vecka då jag klämmer in så många kompis-dejter som möjligt på en och samma vecka ;).


Igår var jag iaf på kaffe hos Kirre, vilket var trevligt.


Igår meddelade min chef mig att jag får utökad tjänstgöringsgrad.Börjar med 5% så jag kommer upp i 90 %., Bättre än inget :) Tanken är att jag ska gå upp i heltid sen. Man har väl valt fel yrke när man får kämpa sig till att få jobba heltid !


Idag blir det att gå på handledning på jobbet,så svenskalektionen måste hoppas över idag. Sen jobbar jag kväll, vilket jag gjorde igår också.

Rätt så skönt att jobba kväll, tycker jag. Förutom arbetsmiljön.. men den kan man inte göra så mycket åt just nu tyvärr.

Snart kommer Anna på snabbkaffe.


Nu ska jag käka lunch och promenera med vovve i regnet ... Yey :-)!


Ha en bra dag   

Av Jessica - 20 september 2011 08:33

Nu är det strax full fart igen ner på stan. Ärenden och kaffe hos söta kirre :) tjingeling!

 
Av Jessica - 18 september 2011 17:30

min söta dotter josefine och saras lille sötnos Vincent :)

 
Av Jessica - 18 september 2011 17:02

Nu är min jobbhelg avklarad för den här gången, känns skönt :)  Fast jag har ju inte jobbat så fasligt mycket den här veckan. Har ju varit hemma och vabbat med Jesper måndag-torsdag den här veckan.

Imorgon är jag ledig..Härligt :) ! Om vädret tillåter så blir det en långpromenad med Anna.


I torsdags var Sara och lillkillen Vincent och hälsade på, vilket var lika mysigt som alltid :) !


Imorgon har båda barnen skolfotografering. Skoj :)!


Nu ska jag laga mat. Sköt om er så länge så höres vi :) !!


KRAAAAAM =)


Av Jessica - 15 september 2011 09:10

Det vabbas fortfarande här hemma.. Sonen är bättre från ögoninfektionen,men valde att låta honom vara hemma idag också. Fortsätter att behandla med ögonsalva, så han blir helt bra.

Igår var han hos sin farmor en stund, medans jag var iväg till skolan på svenskalektion.


Bästa Sara och lillkillen Vincent kommer och hälsar på idag runt kl 13. Längtar :) ! Ska bli himla skoj att ses igen :-) !!


Nu ska jag göra nåt vettigt.. =)


KRAM på er !

Av Jessica - 13 september 2011 09:51

Igår vart det lite ändrade planer. Hade ju gjort mig i ordning för jobbet, ätit frukost, packat ryggsäckar, fixat matlåda och allt det där.. Sen väckte jag barnen. Jesper klagade på ont i ögat, och när jag tittade närmare såg jag att hela hans öga var helt svullet och rött. Okej... han fick stanna hemma , och jag också.

Ringde till jobbet och till friitids. Jossan lämnade jag i skolan sen kl 8.

Fick tid hos VC på eftermiddagen. Jesper har ögoninflammation. Fick en antibiotika-salva att droppa i ögat morgon och kväll.

Han är förstås hemma med mig idag också,får även vara hemma imorgon. Sen får vi se hur det blir.


Josefine är i skolan, och stormtrivs :)


Snart kommer Anna och gör mig sällskap en stund över en kopp kaffe:).


Ha en bra dag =)! Puss och kram !



Av Jessica - 12 september 2011 05:39

Godmorgon :)


Uppe med tuppen idag, jobbet kallar snart.

Jag är världens mest morgontrötta människa,törs jag påstå. Men , vad jag älskar den här lugna lilla stunden för mig själv på morgonen med min kopp kaffe och tidningen , eller datorn . Det är ett utmärkt sätt att ladda för dagen,som inte bjuder på många lugna stunder då man jobbar.

Lite krasslig är jag fortfarande. Har gått igenom förkylningens alla tre steg. 1.Ont i halsen-check ! 2. Näsdropp a la´niagarafallen -check! 3.Hostan från helvetet- check !

Så där ja... då borde jag ju vara på bättringsvägen i alla fall.


Vad bjuder dagen på då ?

jO först ska jag väcka mina stackars barn och lämna på fritids, och sen rattar vi bilen mot jobbet. Där jag ska tillbringa de närmaste 9 timmarna..sen samma procedur igen, fast omvänt..hämta barn,hem och laga mat och natta barn .


Ikväll är det "Ensam mamma söker " på tv och sen plugga . Måste ju bli klar med min debattartikel.


Helgen har varit lugn, precis vad jag behövde.

Natten till söndag sov Josefine hos sin farmor. Istället fick vi barnens kusin Simon som sov hos oss och gjorde Jesper sällskap. Barnlediga.. vi??Nää, det händer inte ! :-).


Ha en underbar måndag =)! Puss   

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards