Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 24 januari 2012 15:20

Denna arbetsdag har flutit på fort.  hADE medearbetarsamtal idag med chefen. Uppenbarligen sköter jag mig bra ;-)!Började kl 7 i morse.Åkte med Anna till jobbet, eftersom vi bara har en fungerande bil just nu. Grrrr:/! Man blir så jäkla "handikappad" så fort det skiter sig med bil. Man är fan helt jävla låst. Jag fattar inte hur jag klarade mig flera år här ute i bushen utan körkort, innan jag fixade kortet i maj 2007.

Fick skjuts hem av Anna också. Och hon var snäll och väntade utanför fritids när jag skulle hämta hem Josefine, så vi fick åka med hem:) Jesper hade åkt hem tidigare för att han inte mådde bra. Men nu verkar han pigg igen.

Håller alla tummar och tår för att de får bilen fixad under morgondagen !


Josefine gick till sin kompis Evelina och lekte direkt när vi kom hem :).


Ha nu en härlig kväll:) ! Jag ska dyka ner i studieböckerna en stund nu, medans man har lite tid över :)!


 



Av Jessica - 23 januari 2012 14:15

Nu var det några dagar sen sist jag uppdaterade.. skärpning alltså.


Måndag igen och jobbhelgen avklarad. Ledig idag och gör egentligen inget speciellt. Anna kommer på kaffe snart och gör mig sällskap.

Studierna flyter på och jag börjar komma in i det ordentligt nu... Bara att kämpa på :). Som en viss person en gång sa...: Vill man bli nåt så måste man göra nåt ! And that´s what I´m doing now...;).


Bjuder på en finfin låt som jag gillar massor och som går varm i min ipod :



Av Jessica - 12 januari 2012 11:12

Jag vann över sockermonstret, sockerbehovet flög sin kos...härligt !

Idag är det torsdag, inget snask har jag ätit...däremot mycket frukt.Frukt är godis,fast bättre :)!


 


Igår var  det fullt ös medvetslös från det att jag vaknade till att jag gick och la mig. Men jag vill inte kalla det stress, det låter som negativt...väljer att kalla det Att vara effektiv ;). Låter mycket bättre !

pÅ morgonen försov jag mig som sagt, mycket som skulle hinnas med hemma, sen skulle man handla och så hem igen och promenera med hund innan det var dags att rejsa till jobbet. Men på jobbet var det en riktigt riktigt bra kväll och eftermiddag måste jag säga ;)!!


Idag unnar jag mig att ta det lugnare. Jag vaknade i tid, till Bruno Mars härliga stämma "Today I will do anything.... I just wanna lay in my bed." eller hur den nu går. Underbar låt iaf... Bjuder på den som dagens låt ...;)


Har just pluggat lite.. Så här långt går det bra. SKA öppna Naturkunskapboken nu och läsa lite...Yeeey :)!




Av Jessica - 11 januari 2012 08:34

...Undrar vem som kom på den geniala frasen? Jag som är den mest morgontrötta människan i norra Europa,fick i morse IGEN erfara att den frasen är ren och skär lögn.

Vaknade kl 07:34 av att min kära dotter stod vid sängen och frågade:

-Mamma, du har väl inte försovit dig IGEN !

Vaknar med ett ryck, kastar ett öga på klockan och svarar....JO minsann., det har jag!

Så hoppade morgonkarusellen igång.Frukost lassades upp på bordet med en hejdundrande fart och Josefine fick inta sin macka samtidigt som hon klädde på sig. Vi är ett riktigt team när det väl gäller, jag och mina barn. De är vana vid att mamma försover sig.

Kl 07:56 kastar jag ett snabbt öga i spegeln och hafsar dit lite mascara. Med kuddavtryck i fejset stapplar jag in i bilen .Nåväl....jag är ju påklädd iaf!

Kl 07:59 bromsar jag in utanför skolan ...och vi hann i tid. PUST !!!


Nu sitter jag här och intar mitt morgonkaffe och andas... Ska snart köra ett litet rejs till...åka och handla. Kl 13 väntar jobb igen.

Känns som att tiden blir knapp för att hinna med träningen idag, men å andra sidan så fick jag ju mig en rejält svettig workout i morse...det borde väl räcka som dagens träning :)!


Önskar er alla en härlig dag !!


 


Av Jessica - 10 januari 2012 10:50

Tro det eller ej, men på en vecka blev jag av med mitt sockerbehov.... antar att den inte var så stark som jag trodde. Har nog mest ätit godis av ren vana, bara för att min ohälsosamma kära sambo gör det vareviga kväll. Man har liksom bara ätit bara för att .

I  sju dagar höll jag upp helt med allt som stavades socker. I lördags tog jag dock en näve chips (min stora last!) och lite godis. Men upptäckte att jag egentligen inte ens var särskilt sugen :).Och på jobbet hade en kollega bakat goda "kärleksmums".Tog en liten bit på ca 5cm...men det tog emot efter första lilla tuggan. Var inte sugen alls! Härligt!


Igår (måndag) var det vardag igen så inget snask blev det och inte var jag sugen heller. Skönt!!

Funderar på att dra iväg och träna nån dag. Antingen idag eller på torsdag. Eller varför inte både och.....?Var evigheter sen och jag sitter och betalar för det Vareviga månad ju! MEN först ut på promenad med hunden.


 

Av Jessica - 10 januari 2012 10:35

Ja, nu så har vi kastats in i vardagen igen efter jul och nyårshelger och röda dagar. Tycker att det är rätt så skönt att komma in i rutiner och vardagslivet igen, om jag ska vara ärlig.

 

Vad har hänt sen sist då?

 

Ï helgen jobbade jag.Har varit en lugn och bra arbetshelg.Igår var jag och barnen lediga. Då kom min fina vän Sara och hennes söta son Vincent från Örebro på besök :) Även Christina och hennes söta Freddie kom på besök:) .Vi käkade lunch ihop (kycklingpaj) och drack kaffe och umgicks och våra barn lekte. När Chrsitina och Freddie hade åkt så gick jag och barnen +hunden  och så Sara ut på en promenad. Var riktigt kallt ute...Brrr!!  

Roligt att ses, särskilt att träffa Sara som man inte träffar så ofta! Nästa gång åker vi dit. Kanske blir det bad på Gustavsvik då,har aldrig varit där:).Och vi har ju pratat om att åka och bada där tillsammans.

 

Nu har även mina NTI-studier dragit igång. Nu på morgonen har jag suttit och gjort det som ska göras denna första vecka. Ska bli riktigt kul :).

 

Nu ska jag ta en promenad med hunden. Ikväll blir det jobb igen !

 

Ha en bra tisdag :) Kram på er!

Av Jessica - 6 januari 2012 15:56

Nu är det dag 6 på sockerdetoxen och jag måt finemang :) Orken börjar komma tillbaka.

INgen värre abstinens nu.

IGår blev det dock skräpmat till lunch, men till det drack jag en Ramlösa minsann ;).

Helgen är här nu, ikväll jobbar jag.

Ha en härlig helg=)!



Av Jessica - 3 januari 2012 10:33

som ni vet så är min sockerdetox i full gång! det vill säga att jag utesluter socker ur min kost nu under minst 14 dagar ,för att komma ifrån sockerbehovet. Än så länge går det bra. idag är det dag 3. igår var det en liten utmaning.hade besök av min kompis sirpa och hennes grabbar. och hela bordet var fullt av fikabröd .men jag drack endast kaffe. hurra för mig:-)! hade lite onti skallen igår och kände mig lite lättretlig.En biverkningarna av detoxen.men det blir bara bättre:-)!

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards