Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Hur var det med sockerdetoxen nu....?

Av Jessica - 10 januari 2012 10:50

Tro det eller ej, men på en vecka blev jag av med mitt sockerbehov.... antar att den inte var så stark som jag trodde. Har nog mest ätit godis av ren vana, bara för att min ohälsosamma kära sambo gör det vareviga kväll. Man har liksom bara ätit bara för att .

I  sju dagar höll jag upp helt med allt som stavades socker. I lördags tog jag dock en näve chips (min stora last!) och lite godis. Men upptäckte att jag egentligen inte ens var särskilt sugen :).Och på jobbet hade en kollega bakat goda "kärleksmums".Tog en liten bit på ca 5cm...men det tog emot efter första lilla tuggan. Var inte sugen alls! Härligt!


Igår (måndag) var det vardag igen så inget snask blev det och inte var jag sugen heller. Skönt!!

Funderar på att dra iväg och träna nån dag. Antingen idag eller på torsdag. Eller varför inte både och.....?Var evigheter sen och jag sitter och betalar för det Vareviga månad ju! MEN först ut på promenad med hunden.


 

 
 
Ingen bild

L

10 januari 2012 11:17

Härligt!! Jag är också igång igen. Men kör enligt lchf. Inga kolhydrater alls, bara fett och proteiner.
Lite tufft i början med huvudvärk och yrsel och matthet, men detta
ska gå. Har fått minus på vågen iaf och det är ju roligt!

Jessica

10 januari 2012 12:24

Vad bra=) Visst körde du GI förut?
Ja visst är det så, alltid jobbigast i början, men sen tar det sig bara man inte ger upp=).

 
Malin

Malin

10 januari 2012 13:59

Vad skönt! Jag fundera på att köra en kur med camebridge när jag slutat amma bara för att komma igång!

http://akerlund.bloggplatsen.se

Jessica

11 januari 2012 08:25

Hej! Ja, det kan ju va en bra ide att kicka igång med nån typ av diet för att komma igång:)
Önskar dig lycka till:)

 
FRUGAN

FRUGAN

10 januari 2012 18:04

Jag kör benhårt på det jag med, har t.o.m hållt mig undan från alla chokladaskar som lyckas stå överallt.
Man blir lika stolt varje gång =)
Min make och bonusson är också riktiga godisgrisar så vet hur tufft du kan ha det om Sambon sitter med gott...

Önskar dig all lycka till
Ha en toppenkväll =D

http://www.frugan.nu

Jessica

11 januari 2012 08:28

Duktigt jobbat av dig:)!
jA Visst är det tufft när man utsätts för frestelser, men jag försöker se den där bikiniformen framför mig innan jag tar nåt...och då hejdar jag mig :)
Det är jättebra att ha morätter,massa frukt och sånt hemma så man har alternativ hemma i tvsoffan.
Tack, önskar dig också lycka till :)!

 
Ziss

Ziss

10 januari 2012 20:57

Tack för dina vänliga ord :) å va duktig du e med sockret ! super duper .) lycka till nu, kikar in snart igen :)

Kramen

http://zisstarycket.bloggplatsen.se

Jessica

11 januari 2012 08:30

Tack själv:) Kul att du tittade in hos mig :)!
kom snart tillbaka!:)
Jag kommer att kika in hos dig också och följa hur det går för dig. Heja dig :)

kram.

 
Ingen bild

L

11 januari 2012 11:12

Nej jag körde med viktklubb.se förut. Men någon form av GI gjorde jag.
Men det var så mkt räknande av kalorier. Känner att jag inte har tid med det nu med 3 barn och en av dem 1 bebbe. Sen känns lchf bäst nu när jag ammar.
Ett helt annat tänk nu, nu får man ju äta grädde osv.
Kram

Jessica

12 januari 2012 11:11

aha okej =) Hoppas att det fungerar för dig=).
Är allt bra med er annars?kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 8 april 2014 20:08

Idag har jag varit i Sundbyholm med jobbet på planeringsdag. Väldigt givande och bra dag och god mat har vi fått njuta av :). Blir en till planeringsdag imorgon. Det ser jag fram.emot. Julia är sjuk igen stackarn! Hon har feber o hostar:( . Så...

Av Jessica - 8 april 2014 20:02


Idag för exakt 9 år sen låg jag på bb med en nyfödd liten Josefine på mitt bröst. Hon föddes kl 06:00 på morgonen den 8 april . O jag minns hur jag befann mig på ett stort fluffigt rosa moln av lycka!! Nu hade jag 2 välskapta fina barn och en av varj...

Av Jessica - 22 mars 2014 10:43

Inatt blev det inte mycket sömn. Julia gnällde till o från ända till ca kl 2 . Sen sov hon lugnt ett tag, vet inte exakt hur länge. Men så började hon böka runt och gnälla igen. Vet inte riktigt vad det var. Kändes lite varm, så hon hade troligtvis f...

Av Jessica - 21 mars 2014 12:42


Stackars min lilla plutta som har ögoninflammation. Idag var det alldeles geggigt så hon inte ens kunde öppna ögonen i morse stackarn :(. Jag lämnade Josefine på fritids i morse vid 7.15. Sen åkte jag o jobbade. Jobbar till 15.00 idag. Danne k...

Av Jessica - 20 mars 2014 18:51

Hej å hå vad tiden går! Redan inne i mitten på mars och inser att det är över 1 månad sen mitt senaste blogginlägg! Men nu kände jag mig taggad att skriva lite:). Vardagen rullar på och vi har kommit in i dagis/fritids-jobb-hem-karusellen igen ord...

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards