Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 24 juli 2012 12:14

Nu har jag kört jobbmaraton och jobbat i fyra dagar, så det var skönt med en ledig dag idag.

Idag på förmiddagen har söta Sara och hennes lika söta son varit här och förgyllt vår dag   .

De kom runt kl 10, vi fikade lite och pratade och så var vi ute och gick en liten sväng med alla barn och hunden.

Sen var det dags för lite lunch. Blev en lite enkel och snabb lunch med korv med bröd idag.

Nu åkte de precis hem. Var lika trevligt som alltid att ha dem här :)!


Nu har jag också bokat om min tid på barnmorskemottagningen för ultraljudet.Som tur var blev det bara en dag senare än innen. Den 21 Augusti blir det av :). Ser såå mycket fram emot det ! Samtidigt är man lite nervös...


Har också klickat hem lite mammakläder från Hm.com nu. Inte för att jag behöver det riktigt än,, men snart så...:)

Tur att det fanns lite snygga mammakläder nu iaf. Kommer ihåg när jag väntade Jesper. Då fanns det bara massa formlösa fula tantplagg. Inte kul alls :/.


Här är plaggen som jag har beställt :)Snyggt va:)?


   


Nu på eftermiddagen ska vi till parken zoo och se Sara Edvardssons barn-allsång.

Jespers kompis Erik följer med oss dit också.


Nu ska jag diska och plocka ordning lite här igen och passa på och vila lite innan vi ska iväg.


Ha en fin dag alla   



Av Jessica - 19 juli 2012 13:12

Nu tänkte jag gå ut officiellt med nyheterna om att vi ska ha bebis <3 !

Är i skrivande stund i vecka 13+6. Kommer alltså in i vecka 15 imorgon :).

Känns jätteroligt och nu ser jag fram emot ultraljudet :)!

Barnen är jätteglada och tycker att det ska bli jättekul med ett syskon.Josefine är ofta

och klappar och pussar på magen   


Jag mår jättebra med graviditeten just nu. Mådde sjukt illa de första tre månaderna, men nu har det lagt sig och även den extrema tröttheten är som bortblåst. Känns jätteskönt!



Av Jessica - 17 juli 2012 12:02

Så var man tillbaka på jobbet igen. Igår var min första arbetsdag efter semestern.

Men det känns faktiskt helt okej ändå. Särskilt när vädret är som det är. Då kan man lika gärna jobba, tycker jag.

Jag kan ju säga att jag var SJUKT trött igår kväll. Kunde knappt hålla ögonen öppna kl 21.Men var ju tvungen att hålla mig vaken, eftersom lillfröken var hos sin kompis Charlie och lekte ända till sent på kvällen. Men de hade så kul.


I söndags var vi i parken zoo och kollade på Sean Banan .Inte för att jag bryr mig om den där pajasen, men barnen tycker att han är bra,så vad gör man inte för dem;-).

Regnet höll sig i alla fall borta under större delen av konserten. När sista låten spelades så kom det en rejäl skur, men tur att vi hade garderat oss med paraplyer. Jocke, AnnMarie, barnen och Micke var också där med oss.


Idag är jag ledig, tar det bara lugnt idag.Lillflisan är ute och leker med sin kompis Ellen. Jesper har jag fått tjata på i flera dagar att han ska städa sitt rum, som ser ut som ett krigshärjat läger.Nu fick jag mer eller mindre nog och fick hota med att jag plockar ner allt i en svart sopsäck om han inte städar nu. Så nu håller han på och städar:-) Fattar inte att man ska behöva tjata ihjäl sig innan det händer nåt :-o!!


Lite senare kommer Jocke och Ann-Marie över på fika. Trevligt !


Ha en fin tisdag :)!



Av Jessica - 16 juli 2012 17:35

                         

Av Jessica - 15 juli 2012 12:41

Nu är vi åter hemma igen efter en härlig vecka på Gotland :) !

Mycket roligt har vi hunnit med under vår vecka där.

Har bland annat åkt till öns södra del till Hoburg för att titta på Raukar,

badat i Ljugarn,besökt Lummelundagrottan, varit på Kneippbyn och flera vändor inne i fina charmiga Visby:)!

Hyrde stuga en vecka i Hemse, ca 5 mil utanför Visby.

Fint väder har vi haft hela veckan, inte en regndroppe har vi haft.Lite blåsigt kunde det vara vissa dagar, men ändå sol och varmt . Skönt :)!


Imorgon börjar jag jobba igen. Fasen vad fort semesterveckorna går !


Lägger upp lite semesterbilder från Gotland ikväll :)!


Ha en fin söndag :)! KRAM på er   

Av Jessica - 6 juli 2012 15:36

Inatt drar vi iväg till Gotland. Ska bli skönt att komma iväg lite och roligt att se Gotland.

Har aldrig tidigare varit där. Hur är det ens möjligt ??

Vi har i alla fall hyrt stuga där en vecka tillsammans med sambons föräldrar. Eller synd att kalla det för stuga. Det är ett större hus, så vi alla får plats utan problem.

Kommer att göra en hel del utflykter, samt besöka Kneippbyn, till barnens stora glädje :)!


Igår var jag trött hela dagen i stort sett. Hade sovit skitdåligt och inte särskilt många timmar, eftersom barnens kusin Tova sov över hos oss och bestämde sig för att vakna redan klockan 4. Hon var ledsen och saknade mamma.Var uppe flera gånger för att trösta. Efter ett tag hade hon väckt upp Josefine också och de började leka. Klockan 04:30 på morgonen !!

MEN lyckades i alla fall packa det mesta inför resan, resten har jag tagit idag. Det enda man inte kan packa är ju våra kuddar och tandborstar. Men allt annat är nedpackat.


Så mina vänner, vi hörs igen om en vecka ! Hoppas ni får en härlig vecka:)!


   

Av Jessica - 4 juli 2012 18:05

Hej på er:)!


Hoppas ni har det bra där ute i sommarvärmen! Visst är det härligt att sommaren kom till slut:)!

Idag har vi varit ut till Sandviken så barnen fick bada.Therese, Tova och Simon var också med.

Fast grabbarna badade inte.Jag passade på att sola lite,samtidigt som jag höll ett vakande öga på de badande

vattendjuren :).

Nicki var också med, men hon fick sitta i bilen mestadels, hade bagageluckan öppen så hon kunde ligga där och spana :).


Nu har vi ätit mat och plockat undan. Håller på och tvättar lite. Vill få det mesta tvättat innan vi åker iväg till Gotland om ett par dagar. Ska bli härligt att komma iväg några dagar:)-


Puss o kram på er

  

Av Jessica - 3 juli 2012 21:09

Idag har vi haft strålande sommarväder,det gillar vi :-) !

Jag och barnen åkte iväg till parkenbadet efter lunch och badade lite. Där träffade vi på Josefines

kompis My m familj. Tjejerna och Jesper lekte bra ihop alla tre.

Vi bestämde oss sen att My skulle sova över hos oss, så hon följde med oss hem i våran bil.

En härlig eftermiddag i solen har vi haft:-)!


 


 


IGÅR åkte  jag, barnen och Christina och hennes lillkille Freddie till Örebro för att leka på

Lek och Bus. Utanför leklandet mötte vi upp Sara och lille Vincent. Vi gick sen alla in och lekte så det stod härliga till :)

Vet inte vilka som hade roligast, barnen eller vi vuxna ;-)?

Trötta,men nöjda åkte vi hem sen efter ca tre timmars lek och lunch samt kaffepaus:).

Två av barnen somnade i bilen på vägen hem sen:)


På kvällen sen bjöd jag över Christina och lille Freddie-mannen på kvällskäk i form av stekt korv med bröd :)


Nu ska jag försöka få bustjejerna i säng,för nu börjar jag bli trött.


Natti natti på er:)

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards