Alla inlägg under december 2012

Av Jessica - 29 december 2012 16:30

Hej där:)!


Idag har renoveringen av toaletten fortsatt. Jag har inte varit så involverad i det. Kanske lika bra, när man har tummen mitt i handen när det gäller sånt :).Nu är i alla fall golvet så gott som klart.

Var och inhandlade en ny wc-stol som ska sitta på plats ikväll. Skönt att få toalett hemma igen, lite småjobbigt att åka iväg och låna toalett hela tiden.


Idag har Josefine lekt med Ellen . Kul, det var länge sen de lekte ihop:)! Men båda verkade lite småtrötta.så de lekte inte så lång stund.

Therese ringde sen och frågade om barnens kusin Tova fick sova hos oss inatt. Det fick hon, så nu är hon här och tjejerna leker för fullt:).


Jag har annars inte gjort så mycket. försökt vila en del. Har rätt mycket förvärkar nu och som molande "mensvärk".

Än får h*n inte komma, måste ju vänta till efter nyår i alla fall. Inte så kul att ha födelsedag i slutet på december.


Nu ska jag lägga mig en stund igen, innan det är dags att börja med maten.


Ha en fin lördag -kväll:)!

Av Jessica - 27 december 2012 15:31

Goddag i stugan :)!

Hoppas ni har haft en  mysig julhelg !


Idag har dagen gått lite i renoveringens tecken. Danne och hans pappa håller på och gör i ordning

toaletten som väntat lääänge på renovering, det har ju stått halvfärdigt alldeles för länge.

Men nu har han satt fart, så golvet kommer bli helt klart nu. Sen har vi bara väggarna kvar + inredningen.

Ska bli skönt att få i ordning där. Jag har rensat bland pärmar och mappar med papper, så vi börjar 2013 ordningssamt :)!

Igår var vi iväg till Västerås. Var först till Carlings på Erikslund, där Danne köpte sig en tröja för sina presentkort.

Sen blev nästa anhalt Ikea. Där shoppade vi tv-bänk till Jesper och annat smått.Käkade lunch där också.

Sen vidare till Barnens hus, där jag hämtade ut babyboxen som jag beställt,

och därefter blev det Bauhaus. Där köpte vi lite med golvklinker till toaletten, det fattades nämligen lite.

Tur att dom hade det kvar !


Josefine har lekt med Meja i flera timmar hos oss. Nu väntar dom på att Mejas mamma ska komma

och hämta dom,Josefine skulle visst sova över där. Får se hur det går. Hon ringer säkert ikväll och vill bli hämtad.Hon brukar få lite hemlängtan när kvällen kommer:)


Tjingeling så länge, så hörs vi :)!


Av Jessica - 25 december 2012 21:31

Nu var julen över för denna gången . Mysigt har det varit och mycket julmat har man ätit:) Gott !

Men nu börjar jag faktiskt tröttna på julmaten,och längtar efter vanlig mat .


Julen firades hemma hos oss i år tillsammans med familjen förstås och så Dannes föräldrar, lillebror, storasyster med sambo och alla barnen. I vanlig ordning åts det en massa julmat och fika. Sen blev det traditionsenliga Kalle Anka på tv:).

Tomten hittade hit även i år och det delades ut klappar .Verkade som barnen blev nöjda iaf:)

          


Idag har vi varit på bio hela familjen + Josefines kompis Meja:)

Vi såg "Sune i Grekland-All inclusive ". Filmen var rolig och barnen fick sig många goa skratt :) !

Mysig familjefilm :)!Mycket folk var det på biografen. Fullsatt i den stora biosalongen och mycket trängsel utanför innan filmen skulle börja.  Efteråt skjutsade vi hem Meja och åkte och åt lite julmat igen hos Dannes föräldrar.

Josefine åkte sen till Meja och lekte en stund. Mejas pappa var snäll och skjutsade hem Josefine vid 19-tiden:).


Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på tv:)!


God fortsättning på er :)!!


 

Av Jessica - 22 december 2012 18:54

Hej hopp!

Så nu är det bara 2 dagar kvar till julafton. Mysigt ska det bli med jul och gott med julmat :)!

Idag har det mest varit lugnt. Småstädat lite och bytt sängkläder och barnen har städat sina rum helt utan protester :-O !

Sen har vi varit inne och handlat mat och lite sånt.

Idag handlades de första blöjorna också till Liten , + nappar :)

Får komplettera med mer grejer sen. 

Det är ju sjukt vad mycket folk det är i rörelse överallt. Är glad över att alla klapparna är fixade i alla fall,

hade bara fattats att man hade det kvar också mitt i denna julhysteri på stan .


Imorgon ska vi åka och hälsa på min mamma en sväng. Skulle få våra julklappar och de får sina.

Och så blir det förmodligen lite fika på det.

Sen resten av städningen kvar, men det är inte så mycket kvar eftersom jag tjuvstartade idag redan ;-).


Ha en fin kväll :)!

  

Av Jessica - 21 december 2012 12:30

Hej på er :)!


Idag har barnen haft julavslutning i skolan .Det började kl 8 i  respektive klassrum. Jag följde med Jesper. Barnens farmor och Danne följde med Josefine.Sen träffades vi utanför gympasalen innan den gemensamma avslutningen , som skulle äga rum inne i gympasalen . Vi fick se filmen som Jespers klass hade gjort, så duktiga :) !

Sen var det lite olika uppvisningar och dagen avrundades med dans kring julgranen, där alla klasser var med.

Nu har barnen välförtjänt och efterlängtad jullov :)!


Danne sover lite igen nu. Han har ju jobbat halva natten och gick upp tidigt för att följa med på julavslutningen,

så det känns som att han behöver sova ifatt lite .

Senare ska vi åka iväg och fixa lite till barnens julstrumpor, handla mat och julgodis mm.

Barnen ska vara hos sin farmor och farfar så länge.


Ska väl fixa lite lunch här till oss nu.

Ha en härlig fredag !


 

Av Jessica - 20 december 2012 15:50


Hallåj i stugan   !


Idag har jag varit hos barnmorskan igen för kontroll. Fick ta det vanliga blodsockret, blodtrycket och så järnvärdet. Järnvärdet hade sjunkit ännu mer nu, så hon tyckte jag skulle öka till 2 kapslar järntabletter om dan. Så det får jag göra nu from imorgon. Kanske det är förklaringen på min trötthet ?

Sen fick jag höra på de underbara hjärtljuden igen :) Så var det dags att mäta magen. Barnmorskan vart lite bekymrad över att jag hade rekordhögt sf-mått och att bebis verkade ligga så högt upp i magen. Hon misstänkte att bebis hade vänt sig åt fel håll igen, från att ha legat rätt förra gången. Så hon tog ett ultraljud för att kolla upp det.

Det visade sig att bebis låg med huvudet neråt, precis som förra gången:) SKönt, man vill ju slippa vändningsförsök!

Att sf-måttet var så högt trodde hon kunde bero på att bebisen låg och sträckte på sig ordentligt. Får se hur det ser ut nästa gång, ska dit igen 2 Januari... och då är vi inne i rätt månad :) !!Hoppas det blir mitt sista besök :).

Efter bm-besöket åkte jag och fick Nickis klor klippta, och sen till veterinären för vaccinspruta.

Därefter handla lite innan det var dags att åka hem igen.


Josefines kompis Meja följde med oss hem från skolan idag. Hon är fortfarande här och leker:)

Ska snart börja med maten här.


Ha en bra kväll   







Av Jessica - 19 december 2012 18:13

Go´kväll !


Hoppas ni har haft en bra dag:)!

Jag har haft en rätt lugn och skön dag. Vilade på förmiddagen. När Danne vaknade så umgicks vi lite och åt lunch ihop. Var ute och lekte med Nicki i snön också, vad hon älskar det!!

Har haft ont i huvudet hela dan idag, så det är skönt att bara ta det lugnt då.

Danne hämtade Josefine från skolan kl 13 när hon slutade för dagen, strax efteråt åkte han iväg och jobbade.

Sen runt kl 14.30 åkte vi ner till Christina och hälsade på. Drack kaffe och var lite social en stund:)

Jesper följde med sin kompis Erik hem efter skolan idag.


Nu har vi nyss ätit kvällsmat och plockat undan disken i diskmaskinen .

Blir en fortsatt lugn hemmakväll med barnen. Nåt annat orkar jag inte med idag.


Imorgon ska jag till barnmorskan igen för besiktning :) Få sjukhusbesök som är så roliga som barnmorske-

besöken , måste jag säga:) ! Alltid lika mysigt att höra skruttens hjärtljud   .


Ikväll blir det nog tidigt i säng känner jag. Är trött och känner mig allmänt hängig och har huvudvärk till och från.

Men nu måste hårbollen ut på kvällsrunda.


Ha en fortsatt mysig onsdag kväll:)!


 



Av Jessica - 18 december 2012 21:48

Så blev det återigen kväller. Tänkte lägga mig lite tidigare idag, så man vaknar hyfsat utvilad imorgon. Man ska ju upp med barnen och göra dem redo att möta en ny skoldag:)

Har fördrivit tiden sen barnen la sig, här vid datorn läsandes olika bloggar. Inte klokt vad man kan fastna hos vissa bloggar :).


Säger natti natti nu, vi hörs imorgon igen :)!


 

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards