Alla inlägg den 3 december 2012

Av Jessica - 3 december 2012 14:37

Nu var det länge sen jag uppdaterade här, över 2 veckor :-O! Inte okej !

Men nu kommer i alla fall en liten uppdatering .


Har ju hänt en del sen sist .

Nu har jag gått på gravidledighet:) ! Jobbade min sista dag i onsdags. Men har inte hunnit vänja mig vid ledigheten ännu. Antagligen för att det varit full rulle de senaste dagarna .


I fredags tog jag tåget till Västerås, där jag träffade Lina och hennes lilla Ida :)

De kom och mötter mig på tågstationen. Sen tog vi bussen till Barnshopen, som ligger en bit utanför centrum. Där kollade vi på en massa babykläder. Jag köpte ett par svarta byxor, en neutral söt body och en söt klänning därifrån  till bebis i magen :).

Tog sen en promenad därifrån ner till centrum. Det var inte särskilt långt, men det snöade en hel del och blåste kallt, och jag kan ju inte längre kmäppa min jacka pga magen och halsduken hade jag glömt hemma..så det blev lite kallt !

Vi gick sen och åt lunch på ett ställe som jag glömt namnet på :) De hade i alla fall jättegod pastasallad som man fick kombonera ihop själv som man ville:) Den blev riktigt god tillsammans med vitlöksdressing och pepsi :).

Sen gick vi runt lite på stan i butiker och kollade runt.

Handlade lite mer babykläder, ett par tjocka vantar till Jesper och bokmärken + bok till Josefine .

Kl 15:35 gick tåget hem till Eskilstuna. 5 timmar i Västerås var precis lagom, och precis vad jag och min stora mage orkade med :) ! När jag väl satt på tåget så värkte fötterna och jag kände tröttheten komma krypande. Men det var det värt :)!

Tack Lina för en trevlig dag , det gör vi snart om tycker jag :) !!

  


På lördagen var det dags för storstädning och att pynta inför 1 advent . Tog halva dagen, men vad mysigt det blev när det var klart :)!

Sen på kvällen var jag och Danne iväg till Ming palace och åt kinamat. Mysigt att umgås lite för oss själva, det behöver man ibland :)!

  

På söndagen var det min älsklings födelsedag :) !

Jag gick upp och tittade på julkalendern tillsammans med barnen.

Sen förberedde vi lite frukost innan vi gick in och uppvaktade Daniel med paket, kaffe och lite sång :).

Åt sen frukost tillsammans hela familjen.

Lite senare droppade de första gästerna in.Hade besök från och till hela dagen .

Fick lite oväntat besök också av Jenny, Tony och deras lille Jesper :) De dök upp oanmälda ca kl 17.30 Men lika välkomna för det :)!

När de hade åkt hem och allt var undanstädat, var jag helt slut.

Trevligt att träffa alla, men kalas tröttar ut en också :).


Idag har jag tvättat lite, men annars bara tagit det lugnt.

Man måste unna sig lugna slappardagar också och inte bara köra på i 150 kmyck jämt.

Annars slår det bara tillbaka på en själv, det har jag lärt mig.


Svinkallt ute idag ju. I morse visade termometern -18 grader !! Brrrrrr!


Nu är Josefines kompis Cornelia här och leker. Hon följde med hem efter skolan idag :)

De busar och har kul nu.


Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig måndag :)!


  

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards