Alla inlägg under oktober 2012

Av Jessica - 30 oktober 2012 16:43

och det är redan kväll igen.

Har jobbat 6.45-16.00 idag. Usch vad segt med de här långa arbetspassen.

Men nu är det endast 17 arbetspass kvar. Fick besked från försäkringskassan igår att jag är beviljad gravidpenning :) !! Så skönt ! Så 28 november blir min sista arbetsdag .

Nu börjar det kännas att det närmar sig inför nedkomsten :) !


Igår var jag på barnmorskebesök igen :) ! Barnen var med mig den här gången.

I vanlig ordning så togs prover och så mätte hon magen och så lyssnade vi på hjärtljuden. Mys:) !!

Magen följer precis mittenkurvan, hjärtljuden lät jättebra och alla värden var bra.Järnvärdet hade också gått upp bra, alltså gör mina järntabletter nytta.Bra, bra !


Innan bm-besöket var vi först hos tandläkaren med Jesper och sen åkte vi hem till Hanna och fikade,trevligt var det :)!

Fullt ös på en ledig måndag alltså :) !





Av Jessica - 23 oktober 2012 15:57

Goddagens!


Hoppas allt är bra med er!

Med mig är det rätt bra, resten av familjen också. Skönt !

Idag har jag jobbat. Har haft lite höstfest med våra boende. Hade beställt massa god mat

och så tårta och kaffe efter maten. Sen kom det nån karl och spelade dragspel. Trevligt!

Skönt att sluta tidigt idag. Strax före två checkade jag ut.Åkte och hämtade ut lite traderapaket också på posten innan jag åkte hem till byn :)! Fantastiskt fint höstväder har vi haft idag också:-)!

Blir jobb imorgon också, sen är jag ledig en hel dag . Wohoo :) !


Känns som magen har vuxit till sig rätt mycket den sista tiden. Många kommenterar också och säger att magen blivit så stor nu. Jisses, och jag som har nästan tre månader kvar:) !

En livlig liten bebis är det som bor där inne, h*n sparkar och sprattlar runt där största delen av dygnet känns det som:) Allra mest märks det ju när man ligger ner, men även när jag sitter och när jag står upp .Mysigt :) ! Ska ta en bild och lägga in här så får ni se :).


På måndag ska jag till bm igen och mäta magen och lyssna på bebishjärta :) !Mys!!

Barnen har höstlov då, så de följer med också för första gången :).


Nu är Josefines kompis My här och leker. Ska lägga mig på sängen några minuter innan det är dags för vovve-promenad och sen börja med maten.


Ha en härlig kväll :)!





Av Jessica - 19 oktober 2012 14:24

Hallå där!


Ja äntligen fredag och ledig helg framför mig. Är så omotiverad till jobbet nu, så jag går mest och räknar ner dagarna tills jag får gravidpenning och får slippa jobbet ett tag :). Ja ,förhoppningsvis får jag gravidpenning. Man ska inte ta saker alltför givet, inte när det gäller försälringskassan och deras regler i alla fall.


Idag går jag in i graviditetsvecka 28, alltså bara 13 veckor kvar till BF :) Har gått fort, men ändå känns det som att tiden står still när man är mitt inne i det.


Mår helt konstigt just nu. Ena dagen är jag jättepigg och energin verkligen på topp, och nästa dag har allt dalat och jag är så trött så det känns som jag skulle kunna sova en hel vecka i sträck trots att man sovit bra på natten.

Idag är en sådan dag.

Och så har jag nyligen blivit bra från min dunderförkylning, men nu börjar symtomen komma tillbaka och jag känner mig trött, hängig och allmänt småsnorig och jävlig.


Trots det så har jag haft besök av Milla och lilla charmtrollet Mollie i förmiddags.Det var trevligt :)

Var också tvungen att ta mig in till stan i morse för att posta några paket och handla lite,

fast jag helst av allt hade bäddat ner mig under täcket igen.


Kan ju vara så att man är lite extra trött idag efter att ha jobbat två kvällar på raken.

Hoppas jag är piggare imorgon.

Trist och må så här när jag vill orka och vill göra så mycket.


Nu ska jag iaf lägga mig på sängen och blunda några minuter.

har precis skjutsat Josefine till sin kompis Meja.


Ha en trevlig helg alla där ute :)!

  



Av Jessica - 10 oktober 2012 12:51

Har tydligen slarvat med uppdateringen igen... men här kommer en liten :)


Vad har man gjort de senaste dagarna då?

Jo har varit ledig både idag och igår. Och jag kan säga att jag har inte gjort mycket vettigt alls de dagarna.

Har varit rätt trött, så har mest varit hemma och pysslat lite och tagit det lugnt.

Fattar inte att jag är så trött jämt, fast jag äter järntabletter ?Kanske behöver en dubbel dos, vem vet ?


I måndags jobbade jag kväll. Då samåkte jag med Anna till jobbet, hon kom över och drack kaffe hos mig innan.


I söndags var Dannes syrra Therese m fam här och hälsade på och fikade lite.Hon hade köpt kläder till

vår bebis, som hon var och lämnade över. Så snällt :) !!


I lördags var vi på bio hela familjen och såg "Sammys äventyr 2". Riktigt mysigt faktiskt:)!


Nu ska jag kila iväg och hämta Josefine från skolan .


Ha en fin dag !

Av Jessica - 1 oktober 2012 21:43

Gokväll:)


Hoppas ni mår bra i höstruseket!

I helgen jobbades det , men helgen gick ändå ovanligt fort :) !


Idag har jag umgåtts lite med sambon på förmiddagen och varit och handlat tillsammans och käkat lunch ihop ute.

Sen bar det av hem till Marica på fika, vilket var trevligt som alltid :) !

Fick en STOR säck med kläder av henne, till Josefine:) Hennes dotter är ju 2 år äldre än Josefine.

Josefine blev jätteglad för kläderna:) !

Ska ändå ge Marica betalt för kläderna,för det var fina och användbara kläder.


Sen var det dags att åka till barnmorskan och äntligen lyssna på bebisens hjärtljud, såå mysigt :) !!!

Alla värden var bra, förutom att järnvärdet var lite lågt. Så jag fick order om att börja ta järntabletter.

Och när jag tänker efter så har jag blivit tröttare och orkar mindre på jobbet nu.

Har börjat ta dom redan idag.


Nu ska jag sussa, arbetsdag imorgon.


Natti natti !

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards