Alla inlägg under februari 2014

Av Jessica - 13 februari 2014 10:22

Så går vi i rasande fart mot helg igen. Denna gång jobbhelg.Fast jobbar bara fredag och lördag. Söndag har jag tagit semester för att mina och Dannes jobbtider krockar. Men det är inte fy skam och vara hemma:).
Som ni vet så pågår Julias dagis inskolning för fullt. Idag var Danne med henne dit.Fick lämna henne för första gången en stund. Halv 10 o så ska han tillbaka dit till kl 10.30 Först utv.samtal på Jespers skola.
Så jag har lite egentid just nu. Känns ovant att vara utan Julia.
Blir väl van snart.

En annan sak jag måste ta tag i är att sluta amma. Det känns som hon klamrar sig fast vid amningen mer och mer. O det är ju inte riktigt en utveckling åt rätt håll!
Problemet är bara att jag inte pallar för trycket när hon skriker o vrålar tills hon får sin tutte. Hon har börjat så på dagtid också vissa dagar. Men det gäller nog att bestämma sig och vara hård. O jag gillar inte att vara hård :/ . Men det måste man i vissa lägen.Så synd att hon inte tar napp !

Nån som har bra tips o råd ?
Mottages tacksamt !

Nu ska jag ta och kolla lite på netflix:).

Ha en fin dag alla :-)

Av Jessica - 11 februari 2014 12:30

Oj nu har jag inte bloggat på evigheter igen.
Har varit mycket på sista tiden.

Julia håller på att skolas in på dagis nu. (Jo jag vet att det heter förskola) .
Förra veckan började inskolning på avdelning Nallen. Julia o två till 1-åringar skulle börja där. Eftrhand blev vi alltmer oroliga för barnens säkerhet där (små grejer överallt, barnen kom lätt åt frätande maskindiskmedel o andra kemikalier, grindar lämnades konstant öppna så de små kunde smita ut osv) dessutom dåligt me leksaker för de minsta. Så det slutade med att de andra två bytte dagis o julia fick flytta över till avd Laban som är småbarnsavd. Så här är vi nu, dag 2 :).

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards