Alla inlägg under november 2013

Av Jessica - 24 november 2013 05:31

Godmorgon!
Lillflisan vaknade i gryningen idag.Före fem!!Men det gör inte så mycket. Skulle ändå upp och jobba.
Här har vi haft sjukstuga,magsjukan slog till i torsdags. Usch! Inte särskilt trevligt alls. Så har vart sjukskriven från jobb torsd-lördag. Danne var nog värst. Han spydde hela natten till torsdan. Julia började men det var inte så farligt med henne. Sen jag o till sist både Jesper och Josefine. Blä!
Nu hoppas jag att det dröjer till nästa gång!!Nu har iaf 48 timmar gått sen jag blevs symptomfri,så tänker jobba idag. Sen ledig imorgon igen:).

Ha en bra dag alla :-)!

Av Jessica - 20 november 2013 20:48

Har haft en Supermysig dag idag bara med stora kidsen och Danne.Lämnade Lillsnuttan hos sin farmor och farfar. Sen åkte vi till Tom tits i Södertälje :).
Vi hade det jätteskoj och käkade god buffé där.
Behövs lite egentid med de stora barnen ibland. De hade fått ledigt från skolan:-).

Av Jessica - 18 november 2013 15:36

Måndag och ny vecka igen!
Jag gillar måndagar oavsett om man jobbar eller är ledig :)!
Just idag jobbar jag kväll.

Igår på dan var vi på Leos lekland hela familjen med Tony och Jenny o deras lille Jesper.Jennys syrra m fam var också med.
Det var skoj o barnen fick leka av sig:).
På kvällen kom Jenny,Tony och Jesper över. Vi fikade lite o sen spelade vi Bingolotto .Trevligt:)! O Danne vann 100 spänn ;)!

Nu är det ny nyttig vecka som gäller! Sockerfritt till nästa lediga helg:)!!
Heja mig:)!!

Bilder från Leos:)

Av Jessica - 17 november 2013 08:14

Vad veckorna går fort nu. Det är ju inte klokt!
Nu har det gått en vecka sen senaste uppdateringen. Vad har hänt sen sist då?

Igår var vi hos Tony och Jenny och fikade.Det var trevligt:)!
I fredags jobbade jag till kl 14. Sen var det lite handling och så hem och laga mat.
vi gjorde hemgjord kebabpizza.Smarrigt värre och känns lite nyttigare än köppizza.
Jespers kompis Pontus sov över också.

I torsdags jobbade jag till kl 15. Sen på kvällen 17-19 var det öppet hus på barnens skola,så vi var där. Det var obligatoriskt för barnen att vara där då. Men klart man vill gå dit och kolla vad barnen pysslar med :). Fikade i matsalen sen också.

I onsdags var Sara och lilla gobiten Douglas här på besök:).Mysigt och trevligt som alltid:)!! Sen jobbade jag kväll.

Inte illa att jag mindes så många dagar bakåt vad jag har haft för mig ;).

Just det..lovade ju er en bild på nya färdiga toaletten!
Här kommer den :)



Av Jessica - 9 november 2013 19:47

Gokväll!

Knappt så jag orkar blogga ens, så slut idag.
Man har liksom varit igång hela dan.
Skulle egentligen åkt till Västerås idag men det blev tyvärr inte så. Long story,o dåligt med ork för att skriva .
Har varit en snabbis hos min kusin o hälsat på idag med barnen. Var i stan på ärenden o bestämde mig i all hast för att åka dit en sväng, var länge sen sist.
innan det åkte vi runt i lite affärer. Sen hem o laga mat direkt o kvällspyssel med allt va det innebär. Danne har ju grejat med vår nya toalett i flera dar o nu är det bara lite finputsning kvar:)!!
Vill ni se bilder:-)?
Klart ni vill! Fixar imorgon:).

Igår var jag förbi på jobbet med jultidningar. Sen åkte jag och Julia till Hanna och käka lunch, fikade och umgicks lite:)!

Imorgon blir det jobb igen. .fast jobbar kort dag. Sen blir det lite fars dag firande. Ska fira både Daniel o hans pappa:). Såna här dagar tänker jag lite extra på min egen kära pappa , som tyvärr gick bort alldeles för tidigt :)<3.

Josefine sover hos sin kompis Meja idag:).

Ha en bra kväll.puss o kram !

Av Jessica - 6 november 2013 20:59

Idag har jag o Julia varit hos Sara och firat hennes födelsedag i efterskott:). Först åkte vi till Tuna park och inhandlade present till Sara, present till svärfar inför fars dag och likaså till Daniel :).
Sara bjöd på god sallad till lunch o gott fika efteråt.Tack snälla :)!! Som vanligt hade vi det mycket trevligt :)<3 .

Jag och Sara har även hakat på Plank-utmaningen:)! Det håller på i 30 dagar och går ut på att man ska orka hålla plankan längre och längre för varje dag.Ett bestämt antal sekunder. Vi inledde med 20 sekunder. Tom DET var kämpigt. .hur ska det gå? :) Men klart vi klarar det !! :)
Heja oss!!

Ledig imorgon också o har inga speciella planer än så länge. Tar dagen som den kommer :). En lång promenad tänkte jag ta iaf om det inte regnar.

Ha en fin kväll alla:)!

Av Jessica - 4 november 2013 20:28

Nu har jag kommit in i jobbrutinerna igen. Men känns fortfarande lite halvjobbigt att vara ifrån Julia.
I helgen var jag ledig fredag-söndag. Var skönt,men helgen gick såå fort!
I lördags var vi i Västerås och handlade kakel och handfat med underskåp samt spegel till badrummet:)).Wiii..äntligen blir det klart!!:)
Igår var vi i badhuset nästan hela dan,hela familjen:)! Så mysigt!! Runt 12 somnade Julia gott i en av solstolarna i min famn o sov ett par timmar:).
Nu har jag infört sockerförbud igen för mig själv . Måste ju bli av me det här sockerberoendet nu.
Idag har det varit sockerfritt iaf:))

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards