Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Våga vägra vara duktig!

Av Jessica - 27 mars 2012 08:51

Godmorgon !


Så var barnen ivägskjutsade till skolan, jag har druckit morgonkaffe och läst lite tidning och varit ute en sväng med hund. Mycket längre än så har jag inte kommit. Igår gjorde jag upp storslagna planer på allt jag skulle hinna med idag.Det skulle tränas, det skulle långpromeneras, det skulle fixas med ansökningar till fler kurser med start

snart, det skulle städas och grejas. OCH så ska jag till jobbet kl 13.00

HELL.NO


IGÅR fick jag också en rejäl tankeställare.

En kär arbetskalloga till mig meddelade igår att hon blir sjukskriven pga depression,hon har gått käpprakt in i väggen ! HON, den starka, den alltid glada och positiva, hon som alltid är överallt och ingenstans, driftig så in i bomben.Tanken hade inte ens slagit mig att hon skulle braka ihop.

Hon är tyvärr inte den första, långtifrån den sista heller.


Detta kom som en käftsmäll rakt i nyllet. Face the fact. Man kan inte hinna med allt på en och samma gång!!

Varför ska vi vara så förbannat duktiga jämt?

Dygnet har bara 24 timmar. Livet är för kort för att stressa runt i jakten på duktighetspoäng hela tiden.

Jag tror att detta tyvärr är typiskt kvinnligt. Vi ska hela tiden prestera och göra en massa saker. Men till vilken nytta? Vem tackar dig när  du brakar in med pannbenet rakt in i väggen ??


Detta kunde ha varit jag. Det kunde ha varit vem som helst av oss.

Vad gör det , på riktigt, om du inte har hunnit dammsuga idag?

Vad gör det om träningen uteblev idag?Det finns en morgondag också.

Vad gär det om du sitter hemma och har "sex and the city"-maraton i soffan, utan att ha lyft ett finger en ledig dag?


Från och med nu ska jag börja tänka mig för. Prioritera bara det som är viktigt,resten kan man ta en annan gång.


Ta hand om er!

  

 
 
Ingen bild

badkarsmusik.bloggplatsen.se

27 mars 2012 14:27

Tjenare! Läste ditt inlägg och du har naturligtvis rätt! Varför slösa bort det här livet när det är det enda man får? Ha det hur gott som helst!

Jessica

29 mars 2012 09:28

Helt rätt:)! Vi måste ta vara på livet och göra saker lite mer som vi vill istället för att anpassa oss efter olika krav.Kul att du läser min blogg, ska kika in hps dig med:)
Ha en bra dag =)!

 
Vivi

Vivi

27 mars 2012 15:12

*trillar in*
Bra skrivet! Håller med dig fullständigt, det är så många som har så otroligt stora krav på sig själva och även samhället bidrar med allt man "måste ha" som utbildning, barn och fastanställning vid 25 osv.
Nepp ... ibland måste man bara få vara i sina mysisar ! :)
Mvh

http://www.missvivis.se

Jessica

29 mars 2012 09:27

Ja men precis. Det är ju sjukt egentligen vilka krav man har på sig jämt. Eloge till den som uppfann mysbyxan:) Hihi!Kul att du läser min blogg:)!
Ska kika in hos dig också:)
Ha en fin dag=)

 
Malin

Malin

27 mars 2012 19:42

Alla dessa måsten... Själv gick jag nog käpprätt in i väggen för länge sedan, kanske mest pga av att jag skadade mig rent fysiskt vilket i sin tur ledde till att även psyket tog rejäl skada. Men idag har jag en massa "måsten", fast inte av dålig natur tack och lov, tror jag inte i alla fall. :-) Har djurhållning och lever på landsbygden med allt vad det innebär (bl.a grönsaksodling) som gör att jag MÅSTE hålla mig på benen och ta hand om det jag har ansvar för. Så MÅSTEN kan även ha en positiv effekt, ibland, även om jag självklart förstår att det inte var det du menade i bloggen. :-) Men för egen del: hade jag inte haft mina "måsten" just nu, så hade jag nog dukat under. Samtidigt är jag oerhört lyckligt lottad, som slipper stå på en fabrik eller leva i annat hårt arbetsplatsklimat med mina smärtor/skador - det finns tyvärr de som har det så. Men: att gå in i väggen, kan ALLA göra, även den där starka, trygga, "nöjda" människan som aldrig verkar ledsen eller nere - precis sådan var jag. Tror också, precis som du, att det är mestadels kvinnligt, tyvärr. Ingen kan bära hur mycket som helst på sina axlar - fast man många gånger vill. Tack så mycket för ett besök på en trevlig blogg förresten, jag kommer hit fler gånger! :) Hälsn Malin

http://cejasmatte.bloggplatsen.se

Jessica

29 mars 2012 09:25

Hej Malin!
Beklagar det du varit med om! Visst är det ibland bra att man har vissa måsten att ta tag i, för som du säger är det ibland just dessa måsten som håller en uppe när man möter motgångar.Jag hoppas att du snart mår bra igen :).
Kul att du tittar in hos mig:) Jag ska kolla in till dig också!:)
Ha en fin dag och sköt om dig :)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 8 april 2014 20:08

Idag har jag varit i Sundbyholm med jobbet på planeringsdag. Väldigt givande och bra dag och god mat har vi fått njuta av :). Blir en till planeringsdag imorgon. Det ser jag fram.emot. Julia är sjuk igen stackarn! Hon har feber o hostar:( . Så...

Av Jessica - 8 april 2014 20:02


Idag för exakt 9 år sen låg jag på bb med en nyfödd liten Josefine på mitt bröst. Hon föddes kl 06:00 på morgonen den 8 april . O jag minns hur jag befann mig på ett stort fluffigt rosa moln av lycka!! Nu hade jag 2 välskapta fina barn och en av varj...

Av Jessica - 22 mars 2014 10:43

Inatt blev det inte mycket sömn. Julia gnällde till o från ända till ca kl 2 . Sen sov hon lugnt ett tag, vet inte exakt hur länge. Men så började hon böka runt och gnälla igen. Vet inte riktigt vad det var. Kändes lite varm, så hon hade troligtvis f...

Av Jessica - 21 mars 2014 12:42


Stackars min lilla plutta som har ögoninflammation. Idag var det alldeles geggigt så hon inte ens kunde öppna ögonen i morse stackarn :(. Jag lämnade Josefine på fritids i morse vid 7.15. Sen åkte jag o jobbade. Jobbar till 15.00 idag. Danne k...

Av Jessica - 20 mars 2014 18:51

Hej å hå vad tiden går! Redan inne i mitten på mars och inser att det är över 1 månad sen mitt senaste blogginlägg! Men nu kände jag mig taggad att skriva lite:). Vardagen rullar på och vi har kommit in i dagis/fritids-jobb-hem-karusellen igen ord...

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards