Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Jessica - 18 mars 2012 18:30

Kommande vecka kommer jag att rivstarta med träningen . Nu är jag trött på soffslappandet, 

nu ska här brännas fett!!!  Jag har också 24 timmar om dygnet till mitt förfogande,

precis som alla ni andra. Man kan inte få tiden att räcka till allt man vill, 

så då får man planera,planera, planera OCH göra prioriteringar.


Om man verkligen vill tillräckligt mycket, så finns det alltid tid för lite träning i vardagen.

Allt hänger på prioriteringar.

Tex så här:


På morgonen: Du har ett val. Antingen  går du upp lite tidigare, och tar en powerwalk innan resten av familjen vaknar, innan jobb/skola/dagis -karusellen hoppar igång. 30 min räcker ! ELLER så sover du lite längre.Valet är ditt.


På lunchen:  Jobbar du så finns det ofta möjlighet och man hinner gott och väl ta en rask promenad på rasten.Du bränner fett, blir piggare OCH gladare.

Har du en ledig dag så har du alla möjligheter att själv välja hur din dag ska se ut.En fika med bästa kompisen på stan kan lätt ersättas med en rask promenad, och avslutas med en powersnoothie av yoghurt och frysta bär!

 

Kväll: Det här är tiden då de flesta kastar sig i soffan efter en arbetsdag. Även om det inte finns nåt särskilt viktigt på tv, så gör man ändå det av ren vana. Varför inte ge sig ut på en joggingtur istället, eller besöka gymmet?

Du kommer garanterat känna dig nöjd efteråt, OCH sova bättre sen!

 

    

 

 

ELLER:

 

  

 

Valet är ditt :)

 

 

Av Jessica - 18 mars 2012 15:44

Hallå där=)!


Äntligen är arbetshelgen slut, den har av nån anledning känts ovanligt lång,

trots att jag var ledig i fredags. Men igår kände jag verkligen

inte för jobb! Kändes riktigt pissigt. MEN,nu är det gjort.

Jobbar visserlligen imorgon också, men då slutar jag kl 14.

Kan bero på att jag har haft en extra slitsam pluggvecka den här veckan, som det har känts motigt att gå tiill jobbet.Jag vet inte, men det kan vara därför.


   


Nu ska jag göra mina sista "to do´s " för den här veckan med pluggeriet.

Ibland har jag undrat vad fasen jag gett mig in på, som börjat plugga.

Men sen påminner jag mig själv om att man måste faktiskt göra det, om

man ska komma nånvart. That´s the truth,friends.


  


Blev glad idag när jag kom hem. Min kära sambo hade städat hela huset . OCH bytt sängkläder:)

Man blir extra glad när det händer utan  att man har sagt till innan;).

  


Ha en fortsatt underbar söndag !

  




Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards