Alla inlägg den 24 april 2012

Av Jessica - 24 april 2012 08:22

Igår hade jag ingen möjlighet att ta mig till gymet, så gymet fick flytta hem till mig istället:)


Gjorde ett träningspass med träningsdvd. 30 min styrkeövningar

+ 30 min konditionsträning.

Var rätt svettig sen, kan jag lova!  Idag har jag träningsvärk, Härligt:)!!


IDAG är det en långpromenad i rask takt inplanerad med Anna:) Och solen skiner dagen till ära också!

Efteråt belönar jag mig med mysigt umgänge med mina fina vänner Christina och Sara :) 


Kosten då??


Eftersom jag har i perioder haft svårt att låta bli sötsaker, så är just nu mitt främsta mål att låta bli sånt.

Har bestämt mig för att hålla igen på allt sånt fram till 4 maj:). För mig är det lite så att det är ALL och NOTHING som fungerar bäst !


Har dessutom ett vapen för att försvara mig mot sötsuget.


*Äta en ordentlig nyttig frukost!

Tex: Naturell yoghurt med bär, en knäckemacka med skinka och grönsaker,1 ägg och ett glas vatten.


*Mellanmål 1

Särskilt när jag jobbar, så blir jag ofta hungrig runt 10-taget, så här passar ett mellanmål perfekt, för att hålla sig fram till lunch! Ett bra mellanmål kan vara tex en frukt,ett ägg och lite nötter eller varför inte lite grönsaker?


*LUNCH

Ett big no no är att hoppa över lunchen. En bra lunch består av protein (kyckling, fisk), grönsaker,fett och lite kolhydrater. Jag tror inte på att utesluta kolhydrater helt, men det kan vara en bra idé att minska ner på kolhydrater och välja långsamma kolhydrater som tex fullkornspasta eller Quinoa.


*Mellanmål


Nåt jag har lärt mig att man ofta blir sugen på nåt gott runt kl 15:00 på eftermiddagen !!

Lura hjärnan och ät ett mellanmål kl 14:30 !!

Ett bra sådant kan vara  tex en apelsin eller ett par st kiwi-frukter,eller varför inte en nyttig smoothie:)


*MIDDAG

Till middag kan man äta ett lite lättare mål mat ,tex en kycklingsallad och ett glas vatten.

Felet många gör är att de skippar lunchen, eller äter en liten smörgås och så äter man värsta brakmiddagen till middag. Det största målet ska ätas mitt på dagen, till lunch! Då är förbränningen som högst.





Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards