Alla inlägg den 17 april 2012

Av Jessica - 17 april 2012 21:49

Jag känner att jag verkligen skulle behöva en spark där bak för att komma igång med träningen igen ! Fan att det ska vara så svårt, fan att man ska vara så trött jämt och FAN att man aldrig riktigt får tiden att räcka till.

För jag vill ju komma igång, vet att jag lagt på mig ett par kilon som jag verkligen inte trivs med, det är inte jag helt enkelt. Egentligen har jag tid för träning ett par gånger i veckan, men det gäller bara att komma till gymmet, eller att komma ut i löpspåret. Men ofta så kommer nåt emellan när man planerat in att man ska gå till gymmet. Sjuka barn, bortglömda tandläkarbesök, förkylningar o massa annat.

Har ju tänkt börja med löpning. Men har egentligen aldrig varit nån löpare. Hur kommer man igång??

Viktigast är försås att skaffa sig ett par bra löparskor först och främst.


Nåt jag iaf ska börja med redan imorgon för att peppa mig själv, det är att börja gå med stegräknare. Då blir jag mer motiverad att röra på mig lite extra.

Ska också se om jag hittar mitt måttband, så jag kan ta mina mått innan jag börjar.


Skulle nog egentligen behöva anlita en PT. Synd bara att det är så förbaskat dyrt!!


Nähe...nu kallar sängen .. Natti natti vänner :)!



Av Jessica - 17 april 2012 20:17

Hallå där:)

En bra tisdag är lika med en ledig tisdag:) I förmiddags kom bästa Sara på besök med lilleman :) Lika roligt som alltid att ses ! Vi käkade lunch ihop och så fikade vi när Josefine kom hem från skolan.

Jesper var hemma från skolan idag, han hade ont i huvudet,stackarn.

Min kära sambo bakade paj dagen till ära, krävdes inte mycket övertalning innan han ställde sig och bakade,min kära husman:)

Det var full fart på lilleman idag,nu när man kan gå så är man ju förstås överallt och ingenstans:). Sötnos!


Vad jag blir på gott humör när man får umgås med kära vänner och prata och ha trevligt:)!

Mina vänner förgyller verkligen mitt liv, utan dem skulle det vara rätt tomt.


 


På kvällen var Josefines kompisar My och Ellen här och lekte och de åt kvällsmat här.

Nu är jag rätt trött, så jag slänger mig i soffan och läser lite engelska innan det är dags att sova.


Ha en härlig kväll !

  



Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards