Alla inlägg under april 2012

Av Jessica - 10 april 2012 18:27

Tisdag och vardag igen efter påskhelgen. Jag känner mig precis proppmätt på allt äckligt påskgodis och påskmust nu.

Mycket fika har det blivit i helgen också, iom att vi har haft kalas för Josefine. Nu längtar jag efter nyttig mat, fräscha smoothies och motion !!


JA TACK!


       


Ska börja med att rensa ut allt snusk från skafferiet och fylla på med nyttigheter. Sambon kommer bli galen på mig,

men han borde vara van vid mina hälsoryck vid det här laget :)


Funderar på att göra en rejäl detox så man blir av med alla onyttiga slaggprodukter ur kroppen och kan börja om på ny kula. Det brukar faktiskt känna riktigt skönt efteråt. Sötsuget försvinner och man känner sig piggare.Fast jag vet dock inte ifall jag fixar att vara utan kaffe. Får sån huvudvärk när jag inte dricker kaffe. Helt sjukt egentligen .


Måste komma igång med träningen också. Känner verkligen att jag saknar det. Har bara haft svårt att få tiden att räcka till . Promenader har det ju blivit iaf. Alltid nåt!

Dessutom funkar jag så att jag sköter maten bättre när jag tränar. Vet inte varför, men det har väl nåt med att göra att man tänker att man ju inte kan förstöra träningen genom att äta onyttigheter! :)


Har bestämt att denna sommar ska jag vara i mitt livs bästa form, så det är läge att börja nu :)!

Nu kör vi :)!!!





Av Jessica - 8 april 2012 19:19

Så var Josefines kalas över för den här gången . En bra dag har det varit med sång, paket, massa gott i magen och besök av

släkt och vänner :)

Här kommer lite bilder från dagens kalas:)


                 

Av Jessica - 8 april 2012 12:37

Idag är det ingen vanlig dag!! Det är min älskade dotters födelsedag :)!!! Hela 7 år fyller hon!

Helt ofattbart att hon redan fyller 7, min älskade skruttunge  !!!!


Dagen började tidigt med sång och paket för födelsedagsbarnet:) Efter frukosten sen så bakades det cupcakes och blåstes upp ballonger tills man storknade :) .

Nu har precis Christina, Chrille,lille Freddie och hunden Ozzy varit här och fikat. Josefine fick massa trisslotter av dem, och hade turen att vinna hela 125 kr :). Turgumma:)!


Nu snabbfix av lunch och sen kommer fler gäster :) Full rulle:)!

Kommer bilder från hela kalaset senare idag :) !!


HA EN UNDERBAR DAG ALLA :)!!!


 

Av Jessica - 7 april 2012 13:13

GLAD PÅSK TILL ER ALLA:)

Hoppas att ni får en trevlig påskhelg, oavsett om ni firar påsk eller inte:)!


Vi ska till svärföräldrarna sen och käka lite. Och så ska det försås bakas cupcakes och chokladbollar och annat till Josefines kalas imorgon :) Även lite städ står på schemat idag,

Tänk att lillskruttan redan blir 7 år:-) ! Tyckte det var nyss hon låg i min famn och snosade :)


Ha nu en underbar påskhelg och unna er gärna lite extra gott :) 


KRAM på er !


   

Av Jessica - 5 april 2012 11:20

Tjenis på er!


Idag är det alltså skärtorsdag, ni vet dagen som inleder påsken. Men det är ändå ingen röd dag.

Jag är personligen inte mycket för att fira påsk. Då firar jag hellre jul och midsommar. Påsken är inget att fira tycker jag.

På påskdagen fyller i alla fall min lilla skrutta 7 år, och det ska vi förstås fira!


Ikväll blir det jobb i alla fall.Börjar klockan 16.30 SKÖNT  det iaf. Har för övrigt ingen lust alls att gå dit.

Jag är verkligen så less på mitt jobb nu.

Tappat fart när det gäller studierna också, och det är INTE bra. Vill ju bli klar nångång .

Hittade en intressant utbildning igår som jag faktiskt tänker söka, bara jag hinner klart  med mina ämnen.


Idag  fick jag kliva upp tidigt, redan 7.30 Jesper hade tid hos tantläkaren kl 9.30 Det gick bra, inga hål :)!


Måste förbi bibblan sen och så fixa lite annat innan jobbet.


Ha en fin dag alla   



Av Jessica - 1 april 2012 07:22

Godmorgon era sjusovare:)


SItter på jobbet nu och bloggar,har det lugnt och skönt.

Igår var min kära hund med mig på jobbet, hon verkade tycka att det var jättekul:)

Hon var först lite smått försiktig och nästan lite rädd, för det var så många okända ansikten på en gång.)Men sen levde hon rövare och var som vem som helst i gänget.) Nör vi kom hem sen så kastade hon sig i soffan på rygg och somnade gott :)

Idag fick hon stanna hemma.


Nu närmasr sig sommaren med stormsteg, redan 1 april :) !Fast det känns inte riktigt så,

ute är luften kall och igår snöade det. Brrr. Men det blir bättre!

Efter regn kommer solsken, heter det ju :)!

April bjuder på mycket roligt också:)


Nästa söndag, 8 april fyller min minsta skruttis år, hela 7 år ! Och det ska förstås firas:)!

Några dagar senare, den 13 APril, ska jag och en kollega på TAKIDA-konsert:)!!!


Ha nu en bra söndag :)!!

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards