Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 6 december 2011 08:08

I morse när vi vaknade till liv så hade vintern anlänt. Helt vitt på marken :) Snön föll redan igår kväll när jag var på väg hem från jobbet, så jag hade en föraning om vad som komma skulle. Kul med lite snö, tycker jag ! rOLIGT för barnen och så blir det så ljust och fint ute :).


Igår fick jag äntligen tummen ur och gick till bibblaN och lånade boken som jag ska läsa till svenska-provet nästa vecka. Valde Jane Austens roman "Stolthet och fördom", till den ska jag se filmen "Pretty Woman", som jag sett tusen gånger, men ska se den igen för att friska upp minnet lite. Söta Christina kommer hit nu på morgonen och tittar på filmen med mig :).Alltid roligare att kolla tillsammans med någon.


Blev lite ledsen på en vän igår.Förstår inte varför man måste gå ut och skriva saker i sin blogg om en innan man vet nånting. Gör man så? Ledsen blir man ju och grubblar mycket:(.Man kan inte bara dra sina egna slutsatser om saker och ting innan man ens har försökt prata med personen i fråga.

Jaja, ska väl inte ödsla energi på det nu, blir ju inte bättre.


Nu ska jag iaf strax umgås med Christina :-)! I eftermiddag kommer Sirpa och hennes barn hit. KUL :)!


pUSS OCH KRAM PÅ ER!


Av Jessica - 5 december 2011 08:10

Det känns verkligen som om en stor sten trillat ner från bröstet nu. Jag känner mig lättad, glad, stolt och jag kan andas igen ! Jag hade mycket bekymmer inför det muntliga framträdandet som skulle äga rum i fredags. I dagar har jag haft ont i magen pga det. Men nu är det gjort !! Ni anar inte lättnaden som föll över mig när jag var klar och fick gå och sätta mig igen. Den känslan är det inte mycket som slår! Jag fixade det !!!Jag överlevde min största fobi !

Nu finns det bara en sak kvar på svenskan att göra. Att skriva ett litteraturprov . Det fixar jag lätt :) !Sen är jag färdig ! Känns skönt.

 

iDAG är det måndag igen, och en ny vecka har tagit sin början .

Jag gillar måndagar, men jag gillar inte tidiga mornar, det ska gudarna veta. Har så fruktansvärt svårt att komma upp ur sängen före kl 9 på morgonen, det oavsett om jag sovit 4 timmar eller 10 timmar. Så det slutar nästan alltid med att jag stänger av klockan och somnar om, och vaknar med ett ryck alldeles för sent och får stressa upp mig, stressa med ungarna, hunden .. ja allt. Allt blir till ett enda kaos av omaka strumpor,tjat och gnat. Fan vad jag hatar det! Ändå lär jag mig aldrig. Hur mycket jag än förbereder mig och lägger fram kläder dagen innan, packar ryggsäckar och så. ÄNDÅ blir det jäktigt sen. Jag måste vara en jäkla tidsoptimist.

Och av nån konstig anledning är det de hör lite senare mornarna, när barnen "bara" ska till skolan och inte har morgonfritids som är värst !De mornar när vi går upp före kl 6 och barnen ska lämnas senast 6.30 är iinga problem, vi kommer iväg i tid utan stressutslag över hela kroppen .Undrar om det finns fler som jag ?

Jag vet iaf en mamma. Det är alltid , alltid hon och jag som kommer i sista röda minuten släpandes med våra barn med klister under fötterna, vi bara ler och nickar förstående åt varandra. Vad skönt att det finns fler !

Nu är iaf barnen lämnade och jag sitter här och pustar ut med en kopp kaffe och tänker att imorgon kommer vi i tid utan stress...:)

 

Av Jessica - 1 december 2011 21:04

Så var man inne i December månad och imorgon fyller min kära sambo år , det måste ju förstås firas :). Blir lite kalas här imorgon eftermiddag/kväll.

Idag har jag jobbat till kl 16. Sen nu på kvällen har vi varit med barnens famor och farfar på deras kusins julbasar i Strängnäs. Danne jobbar sin sista kväll idag, nästa vecka blir det dagtid igen, skönt !


Imorgon ser dagen ut som följer:

Josefine till tandläkaren, sambo Daniel ska firas och så har jag min muntliga presentation i skolan imorgon. *GULP*"! fATTAR inte varför man blir så jäkla nervös , det är ju inget farligt och med största sannolikhet överlever jag med livet i behåll.. så VARFÖR ? Det är nåt läskigt med att stå framför klassen med allas odelade uppmärksamhet riktat mot sig. But I will survive ,that´s for sure ! Wish me lots of luck !!!


Puss på er !!

Presentation


Hej hej !
Jessica här! Glad och positiv tjej,mamma till två fina barn och sambo till världens bästa Daniel :).
Träning & hälsa är mitt stora intresse.

Vi höres:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket band är bäst?
 Nickelback
 Takida
 Dead By April
 Volbeat
 Har aldrig hört talas om nån av dem...
 Ingen! Alla suger.
 Kan inte välja, ALLA är så bra!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Favoritbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards